Mene sisältöön
  • Etusivu
  • Palvelut
    • Brändi-ilme I Yritysilme
    • Logon suunnittelu
    • Verkkosivut I Kotisivut yritykselle
    • Graafinen suunnittelu
    • Vaalimainokset
  • Asiakaspalautteet
  • Saija
  • Blogi
  • Etusivu
  • Palvelut
    • Brändi-ilme I Yritysilme
    • Logon suunnittelu
    • Verkkosivut I Kotisivut yritykselle
    • Graafinen suunnittelu
    • Vaalimainokset
  • Asiakaspalautteet
  • Saija
  • Blogi
OneNode - logosuunnittelua ja markkinointimateriaaleja ohjelmistoyritykselle

Asiakastarina: OneNode – Stop the document treasurehunt! Logosuunnittelua ja markkinointimateriaaleja ohjelmistoyritykselle

  • 2 marraskuun, 2024
  • Jani

Logo • Kuvituskuva • Myyntivideo

OneNode on Zimplen eli Pohjoismaiden suurimman Pipedrive-kumppanin kehittämä Pipedrive -lisäosa, joka tehostaa ja helpottaa projekteihin liittyvien asiakirjojen hallintaa. OneNode tuo erityistä lisäarvoa käyttäjälle vähentämällä aikaa vievää dokumenttien etsintää.

Zimple tarvitsi OneNodelle logon ja SaijaDesignin valikoitui tutustumispalaverin jälkeen yhteistyökumppaniksi visuaalisen ilmeen kehittämiseen. Logon tuli kuvastaa OneNoden ydintarkoitusta eli ”solmukohtaa”, joka kokoaa yhteen projekteihin liittyvät, eri paikkoihin tallennetut dokumentit. OneNode on myös osa One-lisäosien tuoteperhettä, joten logon tuli olla yhteensopiva ja sukunäköinen toisen saman tuoteperheen logon kanssa.

Lopullisessa logossa yhdistyy kaksi dokumenttia ja niiden yhtymäkohdasta syntyy kirjain N – viitaten Nodeen. Värimaailma ja typografia sovitettiin vastaamaan saman tuoteperheen toisen lisäosan OneClickin ilmettä, jotta kokonaisuus olisi yhdenmukainen.

SaijaDesign suunnitteli logon lisäksi myös ”Stop the document treasurehunt!” -aarrearkkukuvan OneNoden markkinointiin. Kuvituksen tavoitteena oli leikkisällä tavalla tuoda esiin OneNoten ydin: viestiä, että lisäosa on kuin aarre, avain ja ratkaisu sekavaan dokumenttiviidakkoon. 

Lisäksi toteutettiin esittelyvideo, joka tiivistää OneNoden hyödyt käyttäjille. Video toteutettiin simppelinä animaationa, jossa hyödynnettiin mm. myös suunnitteltua aarrearkkukuvaa, animoituja elementtejä sekä näyttötallenteita.

Asiakaspalaute

”Saijan kanssa on todella tehokasta tehdä töitä ja lopputulos on aina priimaa. Saija osaa hyvin löytää alkubriiffistä ytimen ja heti saadaan useampi hyvä, erilainen ehdotus, joista lähteä valitsemaan lopullista linjaa. Kommenttikierrokset ovat myös aina sujuvia, ja kehitysehdotukset toteutuvat aina paremmin kuin itse kuvittelikaan. Toimitusnopeus on myös aina hyvä eikä tule viikkojen radiohiljaisuuksia. Kaiken kaikkiaan olemme todella tyytyväisiä Saijan kanssa työskentelyyn ja lopputuloksiin!”

Henriikka Front, Zimple Oy

Lisätietoa Zimplen ratkaisuista löydät täältä.

Aiemmat postaukset

Aitovet - verkkosivu-uudistus

Eläinlääkäriasema AitoVet – pitkäaikainen markkinointi-kumppanuus huipentui verkkosivu-uudistukseen

Aitovet on ketjuun kuulumaton vuonna 2014 perustettu yksityinen erikoisosaamisen pien- ja suureläinlääkäriasema Kouvolan Aitomäessä. SaijaDesign hyppäsi mukaan Aitovetin markkinointitiimiin vuonna 2022 Mainostoimisto Hyvinsuunnitellun rinnalle, mikä toi uusia mahdollisuuksia AitoVetin visuaalisen ilmeen kehittämiseen. Pitkäaikaisen markkinointikumppanuuden merkittävin yhteinen projekti oli tänä vuonna toteutettu verkkosivu-uudistus, joka vastaa AitoVetin ja asiakkaiden nykypäivän tarpeisiin.

Lue lisää

Markkinointi on kuin deittailua

Markkinoinnissa pätevät pitkälti samat hurmauksen lainalaisuudet kuin deittailussa.

7 askelta – näin valloitat asiakkaasi!

Lue lisää

© 2025 SaijaDesign